ΑΡΧΑΙΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

 

1. Ζητήστε από τα παιδιά να μιλήσουν για το τι τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση στους    αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες και να αιτιολογήσουν την απάντηση τους.

2. Προτείνετε στα παιδιά να γράψουν έναν ύμνο για τους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες και    να τον τραγουδήσουν την ώρα της μουσικής.

3. Ζητήστε να χωριστούν σε ζευγάρια και να γράψουν διάλογους που γίνονται μεταξύ:
   α. δύο αθλητών που επιθυμούν να πάρουν μέρος στους αγώνες.
   β. ενός Ολυμπιονίκη κι ενός συμπολίτη του.
   γ. ενός αθλητή που τιμωρήθηκε στους αγώνες κι ενός συμπολίτη του.
   δ. ενός αθλητή που φεύγει από την πόλη του, για να ταξιδέψει στην Ολυμπία, και των       γονιών    του.

4.Την ώρα των καλλιτεχνικών:
Α. Μπορούν να ζωγραφίσουν ό,τι τους έκανε εντύπωση από την αρχαία Ολυμπιακή ιστορία.   Για παράδειγμα:
  1. αθλητές να συναγωνίζονται
  2. αθλητές να βραβεύονται με τον κότινο της ελιάς
  3. αθλητές να τιμωρούνται
  4. πολίτες να υποδέχονται έναν αθλητή που επιστρέφει στην πόλη του νικητής κ.ο.κ.
Β. Μπορούν να φτιάξουν έναν μεγάλο πίνακα ζωγραφικής, τον οποίο και θα αναρτήσετε στην    τάξη.
Γ. Αν υπάρχει η δυνατότητα για κεραμική στο σχολείο σας, τότε η Ιστορία των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων μπορεί να εμπνεύσει τα παιδιά στη δημιουργία μιας ολόκληρης συλλογής με το θέμα αυτό.

5. Εξηγήστε στα παιδιά ότι οι αθλητές ταξίδευαν από όλο τον ελληνικό κόσμο, για να συμμετάσχουν στους αγώνες, με τελείως διαφορετικές συνθήκες από τις σημερινές, ταξίδευαν με πλοίο, με άλογο και πολλές φορές με τα πόδια. Έφταναν στην Ολυμπία ένα χρόνο περίπου πριν από τους Αγώνες, για να προετοιμαστούν κατάλληλα, και πολλοί από αυτούς κατασκήνωναν στην Ολυμπία.
τη συνέχεια ζητήστε από τα παιδιά:
να φανταστούν το όνειρο ενός αγοριού να συμμετάσχει στους αγώνες παρά την κούραση και τις δυσκολίες του ταξιδιού, να σκεφτούν πόσο χρόνο περίπου χρειάζονταν οι αθλητές που έρχονταν από τη Σικελία, τη Νότια Ιταλία, την Αντιόχεια κτλ.